Köp- och leveransvillkor


Köp- och leveransvillkor

Följande köpvillkor gäller från 2023-11-16

Köpvillkoren utgör tillsammans med din beställning, som bekräftas genom en orderbekräftelse när du handlar genom webbutiken, avtalsunderlaget för köpet. 

För att kunna handla på beautyofindia.se måste du ha fyllt 18 år.

 

1. Beställning

När vi mottar din beställning genom webbutiken bekräftar vi beställningen och skickar automatiskt en orderbekräftelse till dig på den e-postadress du har angett. Läs noggrant igenom orderbekräftelsen när du får den, och kontrollera att orderbekräftelsen överensstämmer med beställningen.

Vi erbjuder även möjlighet att beställa via telefon, mejl, brev eller direkt över disk när vi står på olika marknader. Läs mer nedan om alla möjliga sätt att göra en beställning.

Mejl
Skriv ett mail till anette@beautyofindia.se där du anger vilka varor du önskar beställa, samt ditt namn, personnummer, adress och telefonnummer. Sätt sedan in totalsumman inkl. fraktavgift på vårt bankgiro. När vi ser att betalningen kommit skickar vi dina varor. Mejl: anette@beautyofindia.se. Bankgiro: 5584-2702

Webbutiken
Klicka dig runt bland våra produkter, beställ direkt genom att lägga varorna i kundkorgen och välj betalningssätt i kassan llämna namn, personnummer,  mobilnummer och adress, postnummer och postadress.

Telefon
Ring och lägg en beställning eller skicka din beställning via sms, ange då vilka varor du önskar beställa, glöm ej att ange ditt namn, personnummer, adress och mobilnummer. Sätt sedan in totalsumman inkl. fraktavgift på vårt bankgiro. När vi ser att betalningen kommit in skickar vi dina varor. Telefonnummer 070 725 22 79  Bankgiro: 5584-2702

Post
Skriv ett vanligt brev där du anger vilka varor du önskar beställa, glöm ej att ange ditt namn, personnummer, adress och mobilnummer. Sätt sedan in totalsumman inkl. fraktavgift på vårt bankgiro: 5584-2702.  När vi ser att betalningen kommit in skickar vi dina varor.

Adress: Beauty of India, Dellensvägen 2, 120 58 Årsta. Bankgiro: 5584-2702

På marknader och festivaler
Vi finns på marknader och festivaler runt om i Sverige. Här kan du se vilka marknader vi planerar att åka till och som vi varit på tidigare.  

Vi reserverar oss för skrivfel, prisändringar och slutförsäljning som kan uppstå trots kontinuerliga uppdateringar.

 

2. Allergi

Om du är känslig för starka dofter meddela detta vid beställning. Detta eftersom vi ofta skickar med en tvål eller en rökelse i paketet och sakerna doftar ofta från alla rökelser och tvålar som vi säljer. Men vi kan tvätta dina varor åt dig innan leverans om du önskar det.

 

3. Fraktkostnad

  • Inom Sverige 49 kr.
  • Övriga Norden 250g 49 kr, 500 gr 80 kr, 1-2kg 145 kr (normalt kostar frakten för 2 kg 223 kr (reservationer för postens pris ändringar.)
    • Övriga världen 250g 55 kr, 500 gr 90 kr, 1kg 177 kr, 2kg 268 kr
    • (reservationer för postens pris ändringar.)

 

4. Betalning

Vid betalning via webbutiken kan du välja bland de betalningsmetoder vi erbjuder i köpprocessen. För att minimera risken för obehörig åtkomst krypteras dina kortuppgifter.  

Vi erbjuder även nedanstående betalningsmöjligheter.

  • Förskottsbetalning till bankgiro 5584-2702. Varorna skickas så snart som möjligt.
  • Swish - förskottsinbetaling till 070 725 22 79 skriv ditt namn, internetorder + ordernr i meddelandet.
  • Klarna Klarnas egna avgifter tillkommer (Personnummer krävs)
    • Handla nu - betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • Betalningstid - alltid 14 dagar
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
      • * Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
    • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
    • Möjlighet till delbetalning
    • En aviavgift om 5 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post.
    • Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431
  • Handla från utlandet
    • Betala in till IBAN NR SE7050000000052311074881
    • BIC ESSESESS
    • EU-länder har samma moms som Sverige
    • Åland och Norge momsfritt

 

5. Leverans

  • Leverans sker via  Posten och hämtas på närmaste utlämningsställe.
  • Leveranstiden är normalt under 5 arbetsdagar. Om något är tillfälligt slut, restnoteras varan och skickas fraktfritt när vi fått in den i lager igen. Om varan ej inkommer på lager kontaktas du angående eventuell ersättningsvara eller återbetalning.

 

6. Ångerrätt och öppet köp

  • Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit din vara.
  • Returfrakten betalar du då själv och varan skall vara i helt oförändrat skick.
  • Meddela oss om vilken åtgärd du vill ha, dvs. om du vill ha ett tillgodo-kvitto, annan vara eller pengarna tillbaka. Postförskottavgiften återbetalas ej.
  • Skicka returen till Beauty of India, Anette Sidkvist, Delleensvägen 2, 12058 Årsta. 0707252279
  • Öppet köp på marknaderna gäller endast de dagar som vi är kvar på marknaden/orten. Varan kan inte lämnas tillbaka eller bytas efter marknaden är avslutad och vi lämnat orten.
  • när vi står i Stockholm och säljer så går det bra att byta eller återköpa i butiken i Årsta.

 

7. Reklamation

  • Efter att du har tagit emot varorna rekommenderar vi att du så snart som möjligt undersöker om leveransen motsvarar orderbekräftelsen, om varorna har blivit skadade under transporten eller om produkterna annars har fel eller brister.
  • Om din vara är skadad eller felaktig så behöver en skriftlig reklamation göras via mejl.  Skicka även gärna bilder på skadan, via mail, mobil eller vanlig post inom 10 dagar efter det att du mottagit varan. Beskriv felet noggrant och om du vill ha en ny likadan vara, en annan vara, ett tillgodokvitto eller pengar tillbaka.

 

8. Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post hej@beautyofindia.se. 

Frågor

Tveka inte att kontakta oss om du undrar över någon vara eller behöver hjälp att beställa.

Ring eller maila så hjälper vi dig så snart som möjligt!

Telefon: 070 725 22 79

Mejl:  anette@beautyofindia.se

 

Välkommen med din beställning!